יום שני, 28 בדצמבר 2009

קורס הכנה ללידה

לידה ראשונה היא הליכה אל הלא נודע. אף שמיליוני נשים יולדות בכל רחבי העולם תינוקות שלמים ובריאים, תמיד מרחף ענן של חששות, אי-ודאות ואף חרדות לפני לידה. קורס הכנה ללידה, שבו מתוודעות נשים ופעמים רבות גם בני זוגן בכלל ובעליהן בפרט לתהליכים השונים הכרוכים החל בהיריון וכלה בתקופה הראשונה שלאחר הלידה, מאפשר להתמודד עם הבלתי ידוע באופן טוב ומרגיע.

קורס הכנה ללידה מאפשר הכנה יסודית ושיטתית לקראת הלידה הצפויה. בקורס לומדים שיטות הרפיה שונות, באמצעות דמיון מודרך, להקל על הכאבים הכרוכים בצירים התוכפים והולכים ככל שהולך וקרב מועד הלידה. בקורס נחשפים ללגיטימיות של מצבי הרוח המשתנים. בקורס לומדים גם פרטים טכניים, שימושיים, חיוניים ביותר: מה רצוי להביא אל בית החולים לקראת האשפוז בו במהלך הלידה ואחריה, כיצד לארגן את הבית, כיצד לשלב את בן הזוג במערך התמיכה בפיזי והנפשי ועוד.
חשיבות ההשתתפות בקורס הכנה ללידה תקפה גם אם וכאשר הלידה הצפויה אינה הלידה הראשונה של האישה ההרה. גם מי שכבר ילדו ודאי ישמחו לרענן את הידע ולקבל חיזוק ממקור נוסף.

קורס הכנה יכול להיעשות בביתכם, באופן פרטי, באווירה ביתית חמימה ואינטימית, אבל חשיבותו אינה פחותה גם כאשר משתתפים בו זוגות נוספים.

נשים שהוסמכו להנחות קורס הכנה ללידה מכירות, כמשוער, את האופנים השונים שבו מקבלות נשים שונות את פניה של הלידה הצפויה. יש בהן החוששות וחרדות ויש - שלוות ורגועות. אלה ואלה נערכות לקראת הלידה כאל מאורע אשר ודאי יחולל שינוי בזוגיות ובמשפחה. השינוי הזה מבורך. אין בו איום. חשוב להבין זאת. הבאת תינוק חדש לעולם ( גם תינוקת...) מרבה בו את האור ואת הברכה. קורס הכנה ללידה הוא, בין השאר, לימוד האופנים השונים שבהם ניתן להיחשף ולהיפתח לחוש ולהבין את משמעות היותה נושאת בחובה אור ותקווה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה