יום שני, 28 בדצמבר 2009

טיולים בצפון

בחורף ( לא רק בו, כמובן, אבל בעיקר בו) טיפה לפני הגשם או טיפה אחריו, כשהשמש יוצאת מקונכיית העננים ומאירה את העולם שבחוץ, יפה ורחוץ, הצפון כולו נראה כמו הזמנה פתוחה לבילוי והנאה. טיולים בצפון הם בילוי מהנה ליום של כיף או גיבוש, לזוגות רומנטיים, למשפחות ולקבוצות. בגולן, בגלילים או בעמקים, בכל מקום ואתר בצפון תפגשו אנשים שבדיוק כמוכם אינם מוותרים על טיולים בצפון.

לאל שלא תיידו אבן – סליחה, סליחה, אל תעשו זאת, בבקשה, במקומה - נשפו על נוצה היא תנחת על מקום ששווה לטייל אליו. באתרי הטיולים השונים שתמצאו מאות מסלולים, שמות של מדריכי טיולים עם הסברים על תוואי ההליכה המומלצים, מפות מפורטות, מגוון אגדות על סוגים וזנים מגוונים של בעלי חיים וצמחים, דיווחים עדכניים אל מקומות פריחה מרהיבים, פורומים שבהם משתפים מטיילים בחוויות אל אודות טיולים בצפון ועוד.

אמרתם טיולים לצפון – אמרתם, בין השאר טיול מהר חרמון עד יער אודם, ביקור מאלף ב" יער אודם", שם תוכלו לצפות באיילים, בצבאים, ביעלים ואף בג'מוסים, לרכוב על סוסי פוני, ללטף טלה וארנבת, לצפות בעופות המים משכשכות בבריכות. מומלץ ביקור במעיין סלוקיה, ביקור בטחנות הקמח והמטעים העבותים בנחל ציפורי, להיקסם מסבך עצי החרוב בנחל יודפת, ליהנות ממגוון עשיר של מעיינות ונחים ב"עמק המעיינות" ( עמק בית-שאן), או, בכיוון אחר – בראש פינה הקסומה, בעכו, בצפת, בחיפה. איפה לא.

טיולים בצפון יביאו אתכם אל מקומות שבהם ימלאו ריאותיכם "אוויר הרים צלול כיין", כפי שכתבה נעמי שמר בשורה הראשונה בשירה האלמותי 'ירושלים של זהב'.

גם אם קר ורטוב; גם אם השמש מתמהמהת ובוששת; גם אם הרצון הטבעי, המיידי, הוא להישאר בבית מתחת לפוך או מול התנור – כשיוצאים לטבע מתחממים מעצם היציאה. "פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש כי הוא עם ומתחיל ללכת,, כתב המשורר אמיר גלבוע. אין הכרח להרגיש עם כדי להתחיל ללכת. אפשר לקום ולהרגיש סתם, כשלא בא לעשות כלום, ואז, דווקא אז, בהחלטה של רגע, להזמין חברים או לארגן את המשפחה ולצאת אל טיולים בצפון. אתם תרגישו איך הטבע והנופים מחוללים בכם פלאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה