יום רביעי, 10 בפברואר 2010

טיפול זוגי


אין הכרח – ודאי שלא – להגיע עד עברי פי פחת. להמתין עד שהמים יגיעו עד נפש. עד שסכנת הטביעה תיהפך לאיום ל...מימוש. עד שיציף ויכסה ויטביע אתכם הייאוש. יש עצה. יש מוצא.
גם כאשר היחסים עולים על שרטון – לא צריך להמתין בחוסר מעש עד שהסערה תטרוף אתכם...
הטיפול הזוגי עשוי לאטום סדקים בזוגיות אבל גם אם הסדקים הופכים לשבר – טיפול זוגי מקצועי עשוי לאחות את השברים. טיפול זוגי עשוי להשיב איזון למערכת זוגית שגורם פנימי או חיצוני הפר את האיזון שלה, הוציאה משיווי משקל. טיפול זוגי יעיל הוא טיפול שמטפל לא רק בתוצאות הגלויות אלא גם בסיבות, בגורמים ובמניעים הסמויים. טיפול זוגי יעיל הוא זה שמאתר את הזרימה התת-קרקעית.

כאשר זוג נקלע למצב, שבו הוא לא יכול לגייס מתוך עצמו משאבים נפשיים לטיפול בבעיות שמעיבות על הקשר, מעכירות את האווירה ואף מאיימות על עצם קיומו של הקשר - טיפול זוגי עשוי להיות המענה והפתרון. כדי לסכם טיפול זוגי כמוצלח – חשוב להפיק ממנו לא רק את המענה המיידי לפתרון בעיה נקודתית, שבעטיה זוג פונה לטיפול, אלא להבין את המנגנונים השונים, הרגשיים והקוגניטיביים, שגרמו לבעיה או לבעיות ועד שלא ייעקרו משורש או, לחלופין, עד שבני הזוג לא יצוידו בכלים ובשיטות לפתור אותה או להמשיך לקיים את המערכת הזוגית גם כאשר היא אינה נעלמת ואולי אף ממשיכות להציק ולהטריד ( מבלי לשתק), ניתן לדבר על הטיפול במונחים של הצלחה.

הטיפול הזוגי הוא הכרח המציאות כאשר הזוג אינו מסוגל להתגבר על מכשולים הנקרים בדרכו הזוגית. בחייו של כל זוג יש "תחנות" צפויות בזמן, המהוות פוטנציאל למשברים - גיוס לצבא, אשפוז בלתי צפוי או, חלילה, מוות, אשר מועדו אינו צפוי ( וגם זה שכן צפוי!), אבל כאשר חלים, חלילה, אסונות – זוגות רבים לא מוצאים משאבים מספיקים להתמודד עמם וזקוקים אפוא לסיוע חיצוני של בעלי מקצוע. במקרים קיצוניים טיפול זוגי הוא בבחינת עזרה ראשונה נפשית.

כדאי ומומלץ לכל זוג להתכונן מבעוד מועד ולמצוא כתובת של איש מקצוע מוסמך וכזה שהם סומכים עליו – לכל מקרה שיקרה או, אולי, לא.

תגובה 1:

  1. אם היחסים על שרטון, על מים שקטים או אפילו בסמבה בברזיל - טיפול זוגי לדעתי מתאים לכל זוג בכל מצב.ישנה גישה חדשה - מעבר ללפתור בעיות הוא גם יכול לקרב, לחבר ולהכניס מעט גיוון ליחסים של זוגות עם יחסים משמימים או אפילו עם יחסים מצוינים, ושווה תמיד לשקול את זה אפילו במקום איזה קניית מוצר חדש לבית או טיול בחו"ל לשינוי האווירה.

    השבמחק